PLN
Menu
Schowek

Wybierz kategorię

PLN
Koszyk 0
Przybornik

Piękno kolaboracji: Marka rolek Themskates łączy siły z najlepszymi firmami w branży

Piękno kolaboracji: Marka rolek Themskates łączy siły z najlepszymi firmami w branży

Wśród naszej społeczności trudno byłoby znaleźć bardziej aktywnego i zmotywowanego do działania rolkarza niż Jon Julio. Na scenie nieustannie od połowy lat 90, nigdy nie odpuścił i nie miał przerwy, aktywnie rozwijał nie tylko swoją jazdę, lecz będąc mocno zaangażowany w szereg projektów wszelkiej maści zyskiwał ogromne doświadczenie w prowadzeniu biznesu związanego ze zjawiskiem jazdy agresywnej na rolkach.

Wygrana w historycznych zawodach NISS w 1996 otworzyła Jonowi drogę do pierwszych sponsorów i od tamtej pory systematycznie nawiązywał on współpracę z praktycznie każdym liczącym się producentem sprzętu jak RocesCozmo czy Usd. Błyskawicznie rozwijający się wtedy przemysł rolkowy sprzyjał powstawaniu coraz to nowych marek i tak nazwisko Julia mogliśmy znaleźć także na produktach Dyna WheelsRunners ProjectSkatepile, 50/50 czy England Clothing. Julio, umiejętnie lawirował między sponsorami, jednak jak sam twierdzi, doszedł w pewnym momencie do punktu, gdzie poświęcał swój cały czas na promowanie innych, nie do końca dążących tą samą ścieżką firm, dlatego też w 2003 zrywa dotychczasowe afilacje aby wystartować z Valo Brand.

Valo można by napisać cały osobny artykuł, jednak dziś wspomnimy tylko o ich kapitalnym marketingu, na którym Julio rozpoczął budowanie swojego imperium. Już wtedy dało się zauważyć, jak duży nacisk przykładano do nowatorskich form promocji. Jon od początku szukał inspiracji poza światem rolkowym, korzystając z rozwiązań zgodnych z technologicznymi nowinkami. Przykładowo finalne szlify w trzecim teamowym filmie Valo były dokonywane przez studia Adobe, a Valo4life było pierwszą produkcją rolkową dystrybuowaną za pomocą iTunes. Niezaprzeczalnie dodawało to prestiżu, wyróżniając markę na tle konkurencji.

Plakat Promocyjny Themskates 80

Po 15 latach działalności Valo Brand przestaje jednak istnieć. Zaskakująca dla wszystkich sytuacja okazuje się po prostu bodźcem do startu obecnego przedsięwzięcia Jona, czyli Themskates, 100% własnej firmie specjalizującej się w produkcji rolek i akcesoriów do jazdy agresywnej. Decyzja Jona Julio o rozpoczęciu firmy Themskates była bardzo organiczna. Jon miał ogromne doświadczenie zdobyte podczas wieloletniej pracy dla największych marek.

Wyciągnął z niej wiele wniosków i na tej podstawie postanowił stworzyć coś zgodnego ze swoją wizją rolek agresywnych. Był gotów zaryzykować i postawić wszystko, aby zbudować coś, co byłoby jednocześnie innowacyjne i wyróżniające się na rynku. Od premiery pierwszego produktu, jego projekt zyskał uznanie i został bardzo dobrze przyjęty przez rolkową społeczność. Skuteczne wprowadzenie na rynek nowych rolek miało odczuwalny wpływ na mały renesans jazdy agresywnej na rolkach, szczególnie widoczny w USA.

Jon i jego kompletnie transparentna polityka, oparta na stałym kontakcie z fanami marki dawała wrażenie, iż sami użytkownicy mieli w końcu możliwość realnego wpływu na proces tworzenia finalnego produktu. Co więcej, sukces sprzedażowy pierwszych modeli Themskates na pewno zmotywował zastygłą konkurencję i nieco obudził tamtejszy rynek. Po 2018 roku sytuacja rolek agresywnych po drugiej stronie oceanu zaczęła ulegać znacznej poprawie ogólnie.

Do rolek zaczęło wracać wielu szanowanych niegdyś postaci. Mamy tu na myśli zarówno powrót do aktywnej jazdy jak np. Demetriois George, Dominic Sagona czy Louie Zamora, a także coraz śmielsze próby podążania śladami Jona i spróbowania swoich sił w rolkowym biznesie poprzez tworzenie nowych firm (StandardFaction, ChromaBirth Legacy Chrisa Edwardsa, Charles Dunkle, Rachard Johnson i jego OTAD Wheels).

Billboard Themskates na ulicach Los Angeles

Themskates jest dobrym przykładem na to, jak w praktyce działać powinna innowacyjna firma. Julio, na samym początku zyskał zaufanie klientów poprzez sprzedaż preorderu pierwszego modelu rolek, co pozwoliło mu na zdobycie dużego kapitału, który później przeznaczył na produkcję kolejnych partii. Już w momencie, gdy do klientów trafiły pierwsze rolki, firma pracowała już nad ich ulepszoną wersją. Dzięki temu, we współpracy ze znanym inżynierem sprzętu rolkowego Kyle Sola, wprowadzono model 909, rolki stworzonej tym razem zupełnie od podstaw. Model Themskates 909 spodobał się użytkownikom i stał się flagowym modelem marki.

Blading Cup & Sklep Themskates

Nieodłączną częścią akcji promocyjnych Jona Julia jest Blading Cup. Organizowany od lat event odbywający się jego rodzinnym mieście Santa Ana. Przez ostatnią dekadę były to największe zawody rolkowe w USA, skupiające najlepszych zawodników z całego świata. Pierwotnie organizowany raz w roku, obecnie dzięki wsparciu miasta ma swoją letnią, jak i jesienną edycję. Blading Cup już na stałe trafił do kalendarza obowiązkowych wyjazdów w roku i konsekwentnie rozwija swoją formę. 

Oprócz rywalizacji rolkarzy, Blading Cup to także szansa na sprawdzenie wszelkich nowości produktowych na specjalnie przygotowanym na tę okazje Tradeshow. Themskates będąc organizatorem stara się więc jednoczyć i zbliżać do siebie całą rolkową społeczność, motywując jednocześnie innych do bardziej poważnych działań. Nowe serie zawodów w Stanach Zjednoczonych jak np. Boshi Pope czy Frank Morales Invitational to zapewne akcje zainspirowane sukcesem imprez Jona Julio.

Nils Jansons Disaster Top Soul

Nie możemy też zapomnieć o sklepie stacjonarnym Themskates, który jest swego rodzaju hubem rolkarzy w LA, a także stałym sposobem na utrzymanie świadomości o zjawisku rolek w swojej lokalnej okolicy. Przyjazne miejsce, w którym możemy zmierzyć, kupić czy po prostu pogadać o rolkach z fachowcem, to z pewnością kolejny element całej układanki sukcesu marki Jona Julio.

Jeżeli zastanawialiście się czasami skąd pomysł na takie akcje jak kawa, porcelanowe kubki, czy też zapalniczki Them to właśnie tutaj tkwi odpowiedź. Sklep Themskates mieści się w specyficznej dzielnicy Santa Anta, wśród wielu innych lokalnych butików z własnymi wyrobami. Międzynarodowy zlot rolkarzy jest z pewnością nietypowym wydarzeniem w takim miejscu, a regularne tłumy przybywające tutaj na tę okazję solidnie napędzają lokalne biznesy, zachęcając Julia do angażowania zaprzyjaźnionych, miejscowych przedsiębiorców.

Rezultatem wyżej wymienionych działań, marka Themskatesw stosunkowo krótkim okresie zaczęła być coraz bardziej widoczna, zwracając na siebie uwagę całkowicie nowych środowisk. W roku 2022 Blading Cup po raz pierwszy gościł także coraz aktywniejszą społeczność wrotkarską, a z czasem coraz więcej ekskluzywnych firm wyraziło zainteresowanie sprzedażą swoich produktów w sklepie Themskates, doceniając jego dynamiczny rozwój.

Właśnie w taki sposób, marka Themskates została dostrzeżona przez Braindead, producenta szeroko pojętego street wear'u, skupiającego kolektyw kreatywnych artystów z całego świata. Rozpoznawalne dzięki unikalnemu stylowi, czerpiącego inspiracje z post punk, undergroundowych komiksów czy też ducha subkultury jako całości Braindead dostrzegło duży potencjał w nieco niszowej zajawce rolek agresywnych.

Jon Julio w sklepie Themskates

Braindead, WKND & Clarks

Główym efektem współpracy Themskates i Braindead były dwa uniklane modele rolek, z których jedna zasługuje na szczególną uwagę. Rolki Braindead x Themskates były oficjalnie pierwszym kompletnym zestawem rolek oferowanymi z szynami Wizard. Cieszące się coraz większą popualrnoscią innowacyjne szyny Wizard idealnie wpasowały się w oryginalny design Braindead i mimo wysokiej ceny spotkały się z doskonałym odbiorem. Był to kolejny bardzo dobry ruch ze strony Jona, który w tym momencie juz nie tylko mógł szyczcic się faktem iż w rolakch Themskates mogliśmy znaleźć dedykowane linery Intuition (uważane za absolutnie bezkonkurencyjne), a także poszerzył swoją ofertę o gotowy model do Wizard skatingu – świeżego i prężnie rozwijajacego się nurtu w jeździe na rolkach.

Pisząc w skrócie Themskates zebralo do kupy szereg docenianych rozwiązań, oferując użytkownikom dokładnie to czego oczekiwali. Co prawda mogliśmy spotkać wcześniej oferty sklepów oferujących custom setupy z wyzej wymionymi produktami aczkolwiek to nikt inny jak Themskates dostarczył taki produkt na rynek oficjalnie.

Innymi mocno odbijającymi się echem w środowisku projektami Themskates były kooperacje z producentem obuwia Clarks oraz firma deskorolkową (!) WKND. Skutkiem tej pierwszej były limitowane modele rolek Themskates x Clarks w stylowym niebieskim kolorze wraz z odpowiadającymi im modelem butów Wallabee oraz profesjonalne nagrane video promocyjne w charakterystycznym dla Clarks stylu. Druga jednak to znacznie szerzej zorganizowana akcja, która narobiła szumu nawet w środowisku deskorolki! WKND Skateboards cieszy się uznaniem społeczności deskorolkowej jako lider w odradzającym się undergroundowym skateboardingu dzięki jej osobliwemu stylowi i pełnym komizmu produkcjom filmowym, które odzwierciedlają pomysły skatera i filmowca Granta Yansury.

Wykorzystując swoją kreatywną energię, Yansura i jego ekipa nawiązują współpracę z Jonem Julio i teamem Themskates, aby wyprodukować swoje pierwsze rolki, co może wyznaczać koniec pewnej epoki i tworzyć solidny fundament dla przyszłych pokoleń, gdzie nie ma podziałów i ograniczeń! Podczas gdy w temacie video reklam konkurencja tkwi w martwym punkcie od lat, video skit Alan Gelfand High nakręcony przy współpracy z ekipą WKND w ramach akcji promocyjnej zostawił wszystkich daleko w tyle... Który inny producent zdołałby ogarnąć rozkładówkę ze swoim pro riderem w bieżącym numerze Thrashera?

Buty i rolki Themskates Clarks

Podsumowując, Themskates to firma w całości stworzona przez rolkarzy dla rolkarzy. Slogan tak stary, jak świat, jednak nadal idealnie definiujący działania Jona Julio i teamu Themskates. Istniejąca na rynku zaledwie 5 lat, zbudowana na czystej zajawce oraz własnej wizji rolek agresywnych, konsekwentnie rozwija się na wielu różnych płaszczyznach. Oferując swoim riderom godne wynagrodzenie za pro produkty, Themskates ustanowiło nowy standard polityki wobec profesjonalnych zawodników i jak da się zauważyć, zmotywowała innych producentów do podobnych praktyk. Rozszerzając swój asortyment o modele rolek freestyle na dużych kółkach, umiejętnie buduje świadomość o naszej pasji, popularyzując rolki w dotychczas niedostępnych kręgach.

Obserwując działania Themskates, można stwierdzić, iż receptą na sukces jest po prostu doskonała znajomość potrzeb rynku i umiejętne kierowanie podażą. Szybka, konkretna reakcja i brak obaw przed próbą wyjścia poza dotychczasowe ramy. Z niecierpliwością czekamy na następne ruchy marki w sezonie 2023, gdzie głównym daniem będą na pewno dwa dodatkowe rozmiary skorup zwiększając ich całkowitą liczbę do 6 różnych długości, a także rozwinięcie oferty dostępność poszczególnych części składowych samych rolek. Dzięki temu być może już wkrótce dostaniemy opcję stworzenia swojego wyjątkowego setupu rolek Themskates od podstaw!