Podobnie jak wszystkie inne kółka na rynku, kólka Matter charakteryzują się różnymi cechami, które warto bliżej poznać przed wybraniem odpowiedniego kółka dla Siebie:
Sztywny | Elastyczny |
Lepsze toczenie | Lepsza przyczepność |
Lepsza stabilność | Lepsze tłumienie drgań |
Lepszy trasnfer energii | Łatwiejsza kontrola toru jazdy |
Mniejsze tłumienie drgań | Mniejsza stabilność |
Trudniejsze do kontrolowania toru jazdy | Gorszy transfer energii |
Hollow Core - najpopularniejszy core'a w kółkach Matter. Stosowany we wszystkich rozmiarach kółek włącznie z 125mm. Hollow Core zbudowany jest z dwóch osobnych części, które są spawane ultradźwiękowo. Idealne rozwiązanie na szybkie maratony oraz wyścigi uliczne, gdzie największaprędkość ma znaczenie.
CHR Core - bardziej elastyczna wersja Hollow Core stosowana w kółkach 125mm. Konstrukcja oparta na Hollow Core z dodatkowymi dziurami. Kółka Matter oparte na tym core'rze są idealnym kompromisem pomiędzy sztywnym i elastycznym core'm.
Alu Core - stworzony dla rolkarzy poszukujących kółek z super sztywnym rdzeniem. Kółka z tym hubem będą super szybko się toczyć na idealnych prostych. Jednak szybkość będzie szła w parze z mniejszą sterownością oraz większą wagą kółka. Zalecane dla większych rolkarzy.
Propel - core stworzony do wyścigów na torze z zoptymalizowaną elastycznością w jednym kierunku, odwzorowującą ściganie i skręcenia tylko w jednym kierunku.
Image - elastyczny i jednoczęściowy core stosowany w kółkach Matter - Image. Kółka oparte na tym core'rze są idealne do długich tras oraz początkujących maratończyków.
Cienki/Twardy | Szeroki/Miękki |
Lepsze toczenie | Większa przyczepność |
Większa przyczepność | Większe tłumienie drgań |
Mniejsza kontrola | Gorsze toczenie |
Modele: G13 oraz One20Five | Modele: Code White oraz Propel |
Idealny do ścigania się na ulicy i w maratonach oraz dla lekkich rolkarzy | Idealny do wyścigów na torze lub maratonów na nierównej nawierzchni |
Twardy | Miękki |
Lepsze toczenie | Większa przyczepność |
Gorsza przyczepność | Lepsze tłumienie drgań |
Gorsze tłumienie drgań | Gorsze toczenie |
F1 = 86a
F2 = 84a
Większe | Mniejsze |
Lepsze toczenie | Latwiejsza kontrola |
Lepsza przyczepność | Lżejsze |
Lepsze tłumienie drgań | Łatwiej się rozpędzić |
Mniejsza stabilność | Wolniejsze toczenie |
Trudniej się rozpędzić | Mniejsza przyczepność |